وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد شانزده شخصیت حقیقی و حقوقی سوریه که از راه ارتباط و حمایت از بشار اسد مشغول کسب منافع مالی هستند را تحریم کرده است. یکی از افراد تحریم شده، «سامر فوز» است که نفت ایران را به سوریه منتقل می‌کرده است.

این اشخاص و نهادها عبارتند از:‌ شرکت امان، شرکت تجارت بین‌المللی ای‌اس‌ام، عامر فوز، حسین فوز، سیلورپاین دی‌ام‌سی‌سی، شرکت شکر کریستال منا با مسئولیت محدود، شرکت داروسازی مین‌فارما، شرکت سهامی مشترک گروه امان دمشق،شرکت نقل و انتقال المهیمن، اورینت کلاب، شبکه تلویزیونی لانا، مجتمع چهار فصل دمشق، شرکت سرمایه برون‌مرزی بی‌اس و شرکت سرمایه برون‌مرزی سینرجی.
در نتیجه اقدام آمریکا، همه اموال و سودهای ناشی از اموال این اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایالات متحده یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی باشند باید مسدود شوند و به دفتر کنترل داراییهای خارجی گزارش شوند. مقررات دفتر کنترل داراییهای خارجی به‌طور کلی هر گونه داد و ستد توسط اشخاص [حقیقی و حقوقی] آمریکایی یا در خاک ایالات متحده (یا به‌صورت ترانزیت) که با هر گونه اموال یا منافع در اموال اشخاص مسدود یا تحریم شده مرتبط باشد را ممنوع کرده است.
اتحادیه اروپا هم چند ماه پیش سامر فوز و چهارده نهاد حقیقی و حقوقی مرتبط با او را به‌دلیل کسب منافع مالی از راه حمایت از بشار اسد، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

چهار‌شنبه ۲۲ خردادماه ه ۱۳۹۸
http://t.me/begoonah1
https://www.instagram.com/begoonah